Είναι η πρωτοβουλία One Belt - One Road ο θάνατος του δολαρίου ΗΠΑ;
Δημοσιεύτηκε από www.xrisos.gr στις
Για όσους δεν το έχουν ακούσει ποτέ, το One Belt, One Road (OBOR), είναι ένα παγκόσμιο project υποδομών που υλοποιείται από την κινεζική κυβέρνηση για να ενοποιήσει την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Ανατολική Αφρική, σε ένα γιγαντιαίο δίκτυο κατασκευασμένο από αυτοκινητόδρομους, θαλάσσιους λιμένες, ξηρούς λιμένες, σιδηροδρόμους και αγωγούς.
Αυτό το γιγαντιαίο έργο υποδομής εκτιμάται ότι θα κοστίσει μεταξύ 4 τρισεκατομμυρίων έως 8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, με προθεσμία τελικής παράδοσης το 2047.
Αλλά τι σχέση έχει αυτό με το τέλος της κυριαρχίας των δολαρίων των ΗΠΑ;
Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών και λόγω του συνεχιζόμενου εμπορικού πλεονάσματος με τις ΗΠΑ, η Κίνα έχει συσσωρεύσει τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε αποθεματικό. Το 2014, η αξία αυτού του αποθεματικού σε δολάρια ΗΠΑ έφτασε στα 4 τρισεκατομμύρια, προτού μειωθεί αργά σε 3 τρισεκατομμύρια το 2020.
Τι θα κάνατε αν είχατε τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ που συνέχιζαν να μειώνουν την αξία κάθε φορά που εκτυπώνεται ένας νέο χαρτονόμισμα 100 $;
Η απάντηση της Κίνας σε αυτό το ερώτημα είναι να χρησιμοποιήσει το αποθεματικό της σε δολάρια ΗΠΑ για να επενδύσει και να δημιουργήσει το μεγαλύτερο έργο υποδομής που φανταζόταν ποτέ ανθρώπινος νούς,ενοποιώντας τα δύο τρίτα της ανθρωπότητας.
Κοιτώντας εμπρός στο 2050, με την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Ανατολική Αφρική να συνδέονται πλέον στενά σε ένα δίκτυο υποδομών, ποιο νόμισμα νομίζετε ότι θα χρησιμοποιηθεί τότε για το εμπόριο ... το ψηφιακό δολάριο ή το ψηφιακό γιουάν;
Φυσικά, το παραπάνω σενάριο εξακολουθεί να είναι καθαρά κερδοσκοπικό προς το παρόν, αλλά μπορεί να το δούμε να γίνεται πραγματικότητα μια μέρα.